Statisztikai Menedzsment Tanfolyam
Az, hogy bármely cég sőt valójában bármely vállalat - legyen az kicsi vagy nagy - sikeres vagy nem, a termelés függvénye.
A termelés: ami értékes dolgok előállítása vagy szolgáltatások biztosítása, mégpedig jól és kellő mennyiségben - ez önmagában garantálja az életképességet.
Így hát döntő fontosságú az bármely szervezet számára, hogy képes legyen megmérni minden tagjának termelési szintjét.
A menedzsment akkor a legsikeresebb, ha statisztikák alapján végzik. A statisztikák a termelést mérik, hogy mit végeztek el és megmutatják, hogy mit nem.
Tehát a cégünkben vezetett statisztikák alatt nem a KSH (Központi Statisztikai Hivatal) statisztikáit értjük, mivel azok valószínűleg számunkra, mint cégvezető számára nem túl nagy jelentőséggel bírnak.
A statisztikák a jó menedzsment néhány legsikeresebb eszközét jelentik. Objektívek, tisztességesek és hatékonyak. És egy szervezet minden dolgozójának teendői - legyen ő a gondnok, vagy az elnök - statisztikákra bonthatók. Mikor ezeket az egyéneket mindet a statisztikák alapján dicsérik meg, léptetik elő, fokozzák le, illetve bocsátják el és csakis a statisztikák alapján, akkor a szervezet stabil alapon működik.
A statisztikák létrehozásának, nyomon követésének és kiértékelésének - hogy azok pontosan tükrözzék a termelést - létezik egy tényleges technológiája, amelyet ezen a tanfolyamon fog megtanulni.
Amikor valaki statisztikák segítségével menedzsel, akkor ezeket a többi kapcsolódó statisztikával együtt kell tanulmányozni és megítélni.
A statisztikákat fel lehet rajzolni egy grafikonra az idő függvényében.
A grafikonokat arra használják, hogy láthatóvá tegyék a statisztikák adott időszak alatt bekövetkezett változásait. Rögtön megmutatják azt, hogy a statisztika emelkedik, csökken vagy szinten marad.
Rá kell ébrednünk, hogy a statisztika a való világ indikátorai (jelzőszámai). Önmagukban semmit sem érnek. Egy statisztika egyszerűen annak a mutatója, hogy a dolgok hogy állnak, és a cselekvés viszonylagos szükségességéről adnak információt.
Amiről még tanulni fog a Statisztikai Menedzsment tanfolyamon:
- Hogyan osszunk be helyesen egy statisztikai grafikont?
- Mikor használjunk fordított grafikonokat és miért?
- Milyen rendszerességgel kell leolvasni a statisztikákat? Óránként, naponta, hetente?
- Mit jelentenek a statisztikai trendek?
A szervezeteket nem lehet jól működtetni az emberek külső kinézete, vagy annak alapján, hogy ki melyik professzort ismeri az elit egyetemekről, vagy hogy ki kivel él együtt. Azok a szervezetek, amelyeket más megfontolások és nem statisztikák alapján működtetnek, károsak az alkalmazottakra, mint egyénekre nézve.
A pletyka képes elpusztítani a szervezeteket és az alkalmazottakat. Szóbeszédekre hallgatni a statisztikák megnézése helyett, vagy ahelyett hogy előállítanánk az, amit elő kellene állítani egy cégben azt jelenti, hogy egyenesen a gazemberek kezére játszunk.
Legalább a kétszeresére növekedhet a bevétele, ha az alábbi rendszert követik: ez a szervezeti információs központ. Minden olyan szervezetben kötelező lenne hogy legyen, amelyik tizenötnél több alkalmazottat foglalkoztat.
Az ügyvezető egyetlen a táblára vetett pillantásból láthatja szervezetének gyenge pontjait. Jóval a megtörténtük előtt, ez felhívja a figyelmet a fenyegető esésekre.
Az összeadódó megingások azok, amelyek a bevételt csökkentik, nem a hirtelen nagy esések. Csípjük el a kicsiket és a nagyok soha nem ütik fel a fejüket.
A statisztikák és a menedzsment alapjai
Ha valamin javítani próbálunk, akkor óvatosan vezessünk be változtatásokat és kövessük nyomon, hogy mit változtattunk meg. Azután figyeljük a statisztikákat, és ha azok hanyatlanak, akkor sietve iktassuk ki a legutóbbi változtatást. És ha javulnak, akkor megerősítjük azt a változtatást, amelyik elindította azt.
A személyzeti változások befolyásolhatják a statisztikák alakulását, de nem ez a legfőbb oka a statisztika esésének vagy emelkedésének.
Amikor egy rossz átrendezést hajtunk végre és mellé még a személyzetünk is inkompetens, akkor az eredmény katasztrófa.
Manapság egy szervezetet (céget) nem szabad személyiségek alapján működtetnünk, hanem statisztikák alapján kell. Minden utasításnak statisztikákon kell alapulnia. A régi személyiség rendszer, amelyet az üzleti világ és a hadsereg használ már a múlté. Váljon modernné! Használjon kizárólag statisztikákat!
Tanulja meg, hogyan használja a statisztikák segítségével történő menedzselést, jelentkezzen és végezze le a Statisztikai Menedzsment tanfolyamot!
Amennyiben többet szeretne megtudni a tanfolyamról, kerüljön velünk kapcsolatba!
|