Felnőttképzés - Kezdőlap
Tanfolyamok - Tréningek
Kommunikációs Tréning
Munkahelyi Hatékonyság
Üzleti Siker Formulái
Értékesítés - Üzletkötés
Értékesítési Tréning
Kommunikációs Tréning
Hogyan Végeztessük el a Feladatokat Tréning
HR - Személyzetkezelés
Egyszer Fenn - Egyszer Lenn
Hogyan Jöjjünk ki Másokkal
Kommunikációs Tréning
Emberi Viselkedés Előrejelzése
Tanulási Tanfolyam
Személyes Értékek és Tisztesség Tanfolyam
Marketing - PR
Felmérések Tanfolyam
Marketing Tanfolyam
PR Tanfolyam
Vezetői Tréningek
Statisztikai Menedzsment
Vezetői Alapok
Hogyan Növeljük Cégünk Hatékonyságát
Pénzügyi Tervezés Tanfolyam
Szervezés Alapjai
Üzleti Etika
Hatékony Vezetés Tanfolyam
Üzleti Terv
Hatékony Céges Irányelvek
Internet Marketing
AdSense Blog
Google AdSense
Google AdWords
Marketing Könyvek
A Reklámról
Info
Elérhetőségeink


Mi a Google AdWords - Google Hirdetés?

A Google AdWords hirdetések rövid ismertetése

A Google AdWords a Google keresőn való hirdetési lehetőség neve, egyszerűen Google hirdetés. Két angol szóból lett összerakva az "Ad" és a "Words". Az Ad hirdetést, reklámot a Words pedig szavakat jelent. Eleinte a Google AdWords programon belül csak olyan hirdetéseket lehetett megjeleníteni, amelyek mindössze szavakat tartalmaztak.

Mára a helyzet változott, már képek is meg tudnak jelenni a hirdetésekben vagy videó és akár hanganyag is. Szerintem, ezen plusz lehetőségek ellenére mégis a leghatékonyabb az írott szavakból álló hirdetések, reklámok megjelenítése a Google AdWords segítségével.

Hol fogod látni a Google AdWords hirdetéseket?

Elsősorban a Google keresőben azon belül is ott, ahol megadod, hogy megjelenjen. Mit értek ez alatt? Teljes pontossággal meg tudja szabni, hogy milyen nyelveken és milyen országokban jelenjen meg a hirdetése. Sőt még az országon belül is lehet akár egy megye, terület vagy egy város ahol megjelenik a hirdetés, amennyiben ennyire célzott közönséget szeretnél elérni a Google kereső segítségével.

A Google partner keresőiben is megtalálható lesz a hirdetésed, amennyiben ezt engedélyezed.

Valamint a Tartalom Hálózatban (Google AdSense) is megjelenhetnek a hirdetéseid, ha ezt szeretné.

A Google AdWords egy licitáláson alapuló hirdetési lehetőég, ami annyit jelent, hogy ha több hirdető is hirdetni szeretne az adott szóra, akkor annak kerül előrébb a hirdetése, aki többet hajlandó fizetni érte.

Google hitel találatok
Az AdWords hirdetések fenn kék háttérrel és jobb oldalon végig láthatók a "hitel" kifejezést beírva.

A legjobb fizetett AdWords hirdetési pozíció a bal oldalon fenn kék háttérben lévő 2 hirdetés, ugyanis az ember mikor ránéz az oldalra, akkor fentről és balról kezdi el nézni azt. Ebből következően ezekkel a hirdetésekkel találkozik legelőször. Ezt követik a természetes (nem fizetős) kereső találatok. A jobb oldalon minél lejjebb haladunk annál olcsóbban hirdethetünk, mivel úgy csökken az esélye is annak, hogy a hirdetésünkre kattintsanak.

Kinek ajánlott a Google AdWords használata?

  • Annak ajánlott, aki gyorsan szeretne célzott, a terméke vagy szolgáltatása iránt érdeklődő látogatókat az oldalára vonzani.
  • Mikor egy weboldalt éppen elindítottak és nem várható el, hogy a keresőkből megtalálják, mert annyira új a honlap.
  • Amennyiben a weboldalnál hanyagolták a keresőoptimalizálás szükséges lépéseit.
  • Ha az adott weboldal teljes mértékben "flash" kivitelezésű.
  • Ha több látogatót szeretne.
Mennyibe kerül a Google hirdetés, az AdWords?
A Google AdWords hirdetések megjelenítéséhez először csatlakozni kell a programhoz ennek az ára 1000 Ft. Ezt követően elkészíted a hirdetésedet, hirdetéseidet és az azokra való kattintások száma után fizetsz. Az AdWords használatához szükséged lesz legalább EGY dombornyomott hitelkártyára vagy bankkártyára, az elektron kártyákat itt nem fogadják el. Az 1000 Ft jelentkezési díjat és a későbbi hirdetési díjakat erről fogják levonni.

Tájékozódás képen meg tudod nézni, hogy az általad választott szavakra milyen áron tudnál hirdetni, még mielőtt jelentkeznél az AdWords-be és kifizetnéd az ezer forintot ezen a Google oldalon: Google Kulcsszó Eszköz

google keyword tool - kulcsszó eszköz
Google Kulcsszó Eszköz

Állítsd be a következőket:
  • Nyelv (magyar)
  • Ország (Magyarország)
  • Írj be egy adott kulcsszót és pipáld be a használjon szinonimákat.
  • Állíts be, hogy "költségek és hirdetési pozíció becslések"
  • Magyar forint és mellé írj be egy összeget mondjuk 10.000
A kapott eredmények forintban lesznek és meg fogják mutatni azt a maximális összeget, amit kattintásonként kell fizetned, hogy a hirdetők közt az 1-3. pozíciók egyikében legyél.

Amennyiben az adott szóra nincs konkurencia, csak te hirdetsz, akkor egy-egy kattintást megúszhatsz 5-8 forintból. Egy kattintás az egy látogatót jelent számodra, aki látni fogja az oldaladat. A fenti példában a hitel szóra van konkurencia, így az első pozícióért 373,26 forintot kell kifizetni kattintásonként, vagyis látogatónként. Ha nem fizetsz ennyit, akkor nem leszel az első pozícióban, de meg fognak jelenni a hirdetéseid.

Van nagyon sok olyan terület idehaza, ahol még nem jöttek rá, hogy milyen olcsón lehet látogatókat vonzani az adott weboldalra.

Természetesen a "hitel" az nem az a terület, ahol olcsón tudsz sok látogatót szerezni a Google AdWords segítségével.

Nézd meg a saját területed, mi a helyzet ott és lehet, hogy nagyon is megéri a Google-on hirdetni ellentétben más hirdetési lehetőségekkel.

Amennyiben szeretnél többet megtudni a Google hirdetés részleteiről javaslom, hogy látogasd meg a hivatalos oldalt az alábbi ikonra kattintva! Itt jelentkezni is tudsz, amennyiben hirdetni szeretnél.